Samfälligheten tar ut en avgift varje år för att täcka kostnader för skötsel av föreningens gemensamma ytor, den service i form av olika tjänster som föreningen tillhandahåller samt för att täcka fondering till underhållsfonden.
Avgiften faktureras tre gånger per år fyra månader per gång. Hur stor avgiften är bestäms av årsstämman.
För att faktureringen skall gå så smidigt som möjligt vill vi att alla medlemmar meddelar sin/sina e-postadresser till vårt register så att fakturorna kan skickas med epost. Observera att fakturorna e-postas av leverantören av bokföringssystemet, Speedledger, och att e-posten kommer från "
Om en faktura inte betalas i tid skickas först en påminnelse per e-post. Detta görs efter förfallodatumet, så om ni får e-post med en faktura där sista betalningsdatum redan passerat så är det er första påminnelse.
Om fakturan fortfarande inte är betald efter första påminnelsen skickas en andra påminnelse ut per brev och då med en av styrelsen fastställd påminnelseavgift.
Aktuell påminnelseavgift, beslutad av styrelsen 2015-06-08 är 50 kr.
Fakturatillfällen
Faktura 1: februari (jan-april)
Faktura 2: maj (maj-aug)
Faktura 3: augusti (sept-dec)